tirsdag 22. februar 2011

Min universal kjøtt saus

Jaaa her kommer min egen komponert brun saus som passer til det meste O)
Ehhh,har ikke noe navn på den enda , men tar gjerne i mot navne forslag ;) 

Først så har du litt margarin i steke panna.2 ss med hvetemel. Slik du lager brunsausen fra børjan av.
La denne bli brun.Hell i vann (så mye saus du vil ha) 
Eller istedenfor om ikke du orker å stå der å svi den litt så kan du ha i 2 dråper med Collorit 
Visp dette sammen . Så nå kan du begynne å hive i litt Allehånde (pulver) ca 3ss og 3 ss med muskatnøt(pulver) Fortsett å visp :) 
Så smaker du litt , kan jo hende du ikke liker så sterk smak på den...Men det gjør jeg :)
 Salt og pepper MÅ du ha.en knivsodd med det.Spe gjerne med litt vann igjen(om du rett og slett ikke skal ha den sterke smaken , om du lager spaghetti saus til barna) Så til slutt bruker jeg halve ketshup flaska.
Så visper vi igjen :) Spe vann om sausen er altfor tjukk

Ja og denne  brunsausen kan du jo bruke til det meste av kjøtt produkter , jeg bruker den til spaghetti og ribbe :)
Ja nå skrev jeg litt i hulter og bulter men du fikser nok det om du vil prøve deg på denne :) 


HUSK AT DENNE SAUSEN ER COPYRIGHT hehe


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar